Porucha vírivých klapiek (Swirl Flaps)

Swirl Swap alebo v preklade vírivé klapky, sú klapky v saní niektorých dieselových automobilov (2002-2010), ich funkciou je lepšie spaľovanie pod malým zaťažením. Pri vyššom zaťažení sú klapky plne otvorené (zväčša už od 1800ot).
Avšak tento systém lepšie funguje na papieri ako v reálnom nasadení, preto už niektoré automobilky od tejto technológie upúšťajú.



Ale pozrime sa na úskalia tejto technológie, v nasadení u automobilov značiek AUDI a BMW.
U značky AUDI zväčša nehrozí poškodenie motoru, ale po odjazdení určitého počtu kilometrov (zväčša nad 100 tis.) sa poškodia tiahla ovládania klapiek a riadiaca jednotka vyhodnotí závadu, ktorá sa prejaví kontrolkou motora (engine check) na palubovke, automobil môže „spadnúť“ do núdzového režimu.

 

Riešenie: buď kompletná výmena poškodených komponentov (finančné náročné) alebo odprogramovanie a mechanické odstránenie klapiek zo sania.

U značky BMV je to čistá katastrofa, stáva sa že už po odjazdení 100 tis. Kilometrov, sa klapka poškodí a to tak, že sa z nej ulomí pevná časť, tu sú následky katastrofálne, poškodené ventily, hlava valcov, piesty až po turbínu. Čiže niekedy cena opravy presiahne cenu staršieho motora. Na túto vadu trpeli hlavne modeli 2000 – 2005 s označením motora M47TUD20,M57TUD25,M57TUD30, ale stretol som sa aj s novšími modelmi, kde sa táto vada prejavila a prišlo ku zničeniu motora.

 


Riešenie: Demontáž klapiek v saní a následne zablendovanie otvorov záslepkami.



Týmto spôsobom získame automobil, na ktorom sa nám viac problém neprejaví a ostatnú zachované pôvodné parametre motoru.

Donuzo
XtraNet
Snar
BMW diagnostika
Monza
Dovoz vozidiel
Snar
BMW diagnostika
Monza
Dovoz vozidiel
XtraNet
BMW diagnostika
Monza
Dovoz vozidiel
XtraNet
Snar
Monza
Dovoz vozidiel
XtraNet
Snar
BMW diagnostika
XtraNet
Snar
BMW diagnostika
Monza
Dovoz vozidiel